Министерство образования Республики Беларусь
Отдел образования администрации Ленинского района г. Гродно
Государственное учреждение образования
Средняя школа №7 г. Гродно
Лис Галина Станиславовна,
учитель начальных классов,
высшая категория
Тэма “Іван Муравейка “Куплёная груша”
Мэта: пазнаёміць вучняў з творчасцю пісьменніка І.Муравейкі, яго творам “Куплёная груша”,
Вучыць выказваць пачуцці пагарды, абурэння да бяздушнасці, чэрствасці, сквапнасці людзей, выказваць уласныя пачуцці і ўражанні ад прачытанага.
Фарміраваць правільнае, асэнсаванае, чытанне ў голас уэлымі словамі, фарліраваць чытацкія ўменні, развіваць творчыя здольна.
Выхоўваць сяброўскія адносіны паміж вучнялі, цікавасць, любоў і гонар да Беларусі, людзей працы, якія робяць нашу краіну багатай і прыгожай.
Абсталяванне: падручнік “Літаратурнае чытанне 2 клас, Ч.2”, малюнкі дзяцей да твора, выстава кніг І.Муравейкі, фотаздымкі незразумелых слоў, заданні для работы ў групах.
Тып ўрока: урок успрымання і аналізу мастацкага твора.
Арганізацыйны момант псіхалагічна настроіў вучняў на работу на ўроку. На ўроку літаратуры была пастаўлена трыадзіная мэта – спалучэнне адукацыйнай, развіццёвай і выхаваўчай задачы. Мэты і задачы сфармуляваліся разам з вучнямі, а на этапе рэфлексіі звярнулі ўвагу на іх дасягненне. Праверка дамашняга задання была дыференцыраванай. На этапах ўрока выкарыстоўваўся дэманстрацыйны матэрыял: малюнкі з выявамі слоўнікавых слоў, малюнкі да прачытаннага твора дома, кнігі І.Муравейкі, музычнае суправаджэнне да фізмінуткі. На ўроку літаратурнага чытання былі выкарыстаны наступныя метады і прыёмы.
Чытанне настаўніка, з’яўляецца ўзорам чытання для вучняў.
Чытанне вучняў:
-Чытанне па ролях,
- выбарачнае чытанне,
- выразнае чытанне
На ўроку прымянялася франтальная, індывідуальная, парная і групавая работа. Пры рабоце с тэкстам вучні выконвалі задані, як пры дапамозе настаўніка, так і самастойна. На працягу ўсяго ўрока вучні знаёміліся з новымі словамі, разбіралі іх значэнне, стараліся ўжываць новыя словы пры адказах на пытанні, пы пераказе. Выкарыстоўваліся прыказкі, якія разбіраліся і тлумачыліся.
На заключным этапе ўрока вучні, на аснове атрыманных ведаў выконвалі заданні ў групах, якія дазволілі рашыць пастаўленую ў пачатку ўрока сітуацію. У канцы ўрока быў складзены сінквейн.
Матэрыял можна выкарыстаць пры правядзеніі адкрытых урокаў літаратуры і пазакласнага чытання, пазакласных мерапрыемстваў.
Киселева Галина Вячеславовна,
учитель белорусского языка и
литературы, высшая категория
Урок беларускай лiтаратуры ў 5 класе паводле апавядання Міхася Лынькова «Васількі» стварае пачуццё непрымання вайны як найвялікшага зла і бяды.
На ўроку ствараюцца ўмовы для асэнсавання вучнямi ідэйнага зместу твора, развіцця звязнага маўлення ў вучняў, умення разважаць, супастаўляць, рабіць лагічныя вывады, выхоўваць у вучняў пачуццё захаплення высокімі маральнымі якасцямі сваіх аднагодкаў.
Урок по белорусской литературе в 7 классе
Войтехович Антонина Иосифовна,
учитель белорусского языка и
литературы, высшая категория
Тэма « Каляднае святло ў святы вечар»
(паводле апавядання Змітрака Бядулі «На Каляды к сыну»)
Урок быў накіраваны на тое, каб развіваць пазнавальную актыўнасць вучняў, уменне даваць ацэнку паводзін герояў; выпрацоўваць уменне характарызаваць героя па яго паводзінах і ўчынках; абудзіць пачуццё любові і павагі да бацькоў; выхоўваць пачуццё суперажывання гераіні твора.
Выкарыстанне музычных, мастацкiх, лiтаратурных ілюстрацый да твора спрыяла стварэнню творчай атмасферы на ўроку.